15 Temmuz 2006

BABARUVA



Yarım kg süt
5 yumurta sarısı(fazla ama hiç kokusu yok)
1 bardak toz şeker
1 paket vanilya
1 çay kaşığı buğday nişastası
6 yaprak jelatin
3 küçük muz
2paket krem şanti,1 bardak süt (krem şanti için)


Şeker,yumurta sarılarını,nişastayı,vanilyayı iyice çırpın.Derin tencereye yarım kg. sütü koyun.Kaynamadan sadece ısıtın yumurta karışımı ekleyin karıştırın .Ayrı bir yanda jelatini 1 çay bardağı ılık suda yumuşatın.Sütlü karışıma ekleyin.Çok az ısıtın ve altını kapatın.Soğumaya bırakın.Kremşantiyi hazırlayın ve soğumuş olan süte ekleyip karıştırın.Kullanacağınız bolcama(ben tupperware prenses tacı kullanıyorum )önce muzları dilimleyelim Üstüne karışımı ekleyelim.Buzdolabında donduralım.Sıcak su veya buhar ile çıkar.Üstüne istenirse antep fıstığı tozu serpile bilir )

12 yorum:

Safran dedi ki...

Tuğbacım daha önce hiç duymadığım, denemediğim bir tarif bu, ama görüntü muhteşem, ellerine sağlık...

Tuğba dedi ki...

sevgili safran yazın serin serin gidebilecek güzel bir tatlı biz ailecek çok seviyoruz.

Afiyet olsun :-)

vintage biscuit dedi ki...

ilk defa duyuyorum ama merak uyandırdı şimdi:)

Tuğba dedi ki...

AMutlaka deneyin bence vazgeçemeyeceğiniz bir tatlı olucaktır eminim...

z.pelin dedi ki...

Tuğbacığım günaydınnn... sen böle güzel şeyler yap canımızı çektir oluyomu ama ... :) ellerine sağlık... bu arada sobelendin :P .. daha önce bu konuda sobelenmişmiydin bilmiyorum ama .. en beğendiğin 5 blog ?... sevgiyle kal...

z.pelin dedi ki...

Günaydın.. neden benim yorumum gitmiyor ama :(((
Tuğmacığım böle güzel şeyler yapıp canımızı çektirmek olmaz davet edip ikram edeceksin :P şaka bi yana ellerine,gönlüne sağlık...
Bu arada daha önce bu konuda sobelenmişmiydin bilmiyorum ama ben seni sobeledim :P
Beğendiğiniz ilk 5 blog?
sevgiyle kal...

z.pelin dedi ki...

Günaydın.. neden benim yorumum gitmiyor ama :(((
Tuğmacığım böle güzel şeyler yapıp canımızı çektirmek olmaz davet edip ikram edeceksin :P şaka bi yana ellerine,gönlüne sağlık...
Bu arada daha önce bu konuda sobelenmişmiydin bilmiyorum ama ben seni sobeledim :P
Beğendiğiniz ilk 5 blog?
sevgiyle kal...

z.pelin dedi ki...

Günaydın.. neden benim yorumum gitmiyor ama :(((
Tuğmacığım böle güzel şeyler yapıp canımızı çektirmek olmaz davet edip ikram edeceksin :P şaka bi yana ellerine,gönlüne sağlık...
Bu arada daha önce bu konuda sobelenmişmiydin bilmiyorum ama ben seni sobeledim :P
Beğendiğiniz ilk 5 blog?
sevgiyle kal...

Tuz ve Biber dedi ki...

Merhaba,
Tam olarak nasıl bir tadı var tarif edebilir misin? Değişik bir tarif, sana mı özel yoksa bir yöresi falan var mı?
Ellerine sağlık, sunumu da çok şık olmuş ..
Sevgiler..
Evren

Tuğba dedi ki...

Sevgili Pelin geç oldu ama günaydın:-))
Sen geliyorum de ben sana hemen yaparım nedemek:-))
Afiyet olsun

Pelin tarafından sobelendim...
Beğendiğim ilk 5 blog...
1)Bencilek.blogspot.com
2)safranmutfakta.blogspot.com
3)portakalagaci
4)mutfakzen
5)çaysaati

Sevgili Evren tadinin nasıl olduğunu sen sorana kadar hiç dusunmedim ancak hafif ve az şekerli bir tati var ancak başka bir tatlı ile kıyaslayamadım aklıma gelmedi. Yöresel değil ancak Annemden ogrendiğim ve uzun zamandır yaptığımız bir tatli.

Afiyet olsun teşekkür ederim

z.pelin dedi ki...

Canımm...
senin ve annenin ve sizin aracılığınızla bu blogu ziyaret eden tüm arkadaşlarımızın anneler gününü kutluyorum!!! sevdiklerinizle beraber hep mutlu olun inşallah...
bu arada kimseyi sobelememişsin olmadı şimdi cık cık cık :)))) bu arada bende sanki sobe otoritesiyim ya takip ediyorum hepinizi :P
neysem taşınma telaşına verdim .. bi ara uğra 2 kişiyi sobele şekercim :)))
sevgilerimle...

Safran dedi ki...

Sevgili Tuğba, anneler günün kutlu olsun, sevgilerimle :)

Paylas