PROFİTEROL


Malzemeler:
*4 yumurta
*1,5 su bardağı su
*125 gr.margarin
*1 çay kaşığının ucu ile tuz
*1,5 su bardağı un

Krema malzemesi:
*2 su bardağı süt
*1 kahve fincanı un
*1 su bardağı tozşeker
*1 yumurta sarısı
*1 paket vanilya
*20 gr. Margarin
1 paket hazır çikolata sosu



Margarini bir tencerede eritelim.Suyunu,tuzunu ekledikten sonra kaynaması bekliyeceğiz.Kaynadığı zaman unu ilave edip;çok az pişireceğiz.Ocaktan alıp soğumaya bırakalım(ben genelde ya cam kenarına çıkarıyorum yada balkona çabuk soğusun diye
Soğuyan hamurumuza tek tek yumurtalı kırıp yediriyoruz.Yani önce bir yumurtayı kırıyoruz ;çırpıyoruz.Sonra diğeri şeklinde son yumurtaya kadar devam ediyor.
Tepsiye yağlıkağıt serelim.Bir yemek kaşığının ucundan yarısına kadar hamurumuzdan alalım.Tepsiye işaret parmağımızın yardımı ile hamurun üstünden aşağıya doğru kaydırarark dizelim.
Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında çok az üstleri kızarana kadar pişirelim.Yaptığınız büyüklüğe göre değişir ama benim genelde 20 ye yakın çıkıyor.
Krema içinde vanilya ve margarin hariç tüm malzemeyi bir tencereye alıp muhalebi kıvamına gelecek şekilde karıştırarak pişirelim.
Fırından çıkan toplarımızı ortadan tüm olarak değil yarım olaarak kesiyoruz.Soğuyan kremamızdan içini dolduruyoruz.(Fazla abartmadan)Ben genelde fazla derin olmayan servis tabağına üstüste koyup.Hazır çikolatasosumu da döküp servis yapıyorum.
Arzu edilirse topları büyük döküp muffın kağıtlarında da servis yapılır.Ozaman çikolata sosunu biraz koyu tutmak lazım olabilir.
AFİYET OLSUN.......

Yorumlar