KATMER POĞAÇA


Malzemeler
*1 su bardağı süt
*1 çay bardağı sıvıyağ
*1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne)
*20 gr yaşmaya (veya 1 yemek kaşığı kurumaya)
*2 çay kaşığı tuz
*2 çay kaşığı tozşeker
*Aldığı kadar un
Arasına;
*75 gr tereyağ (oda sıcaklığında yumuşatılmış)
*100 gr beyaz peynir
Mayayı çok az ılık suyla erittim. Ilık süt, sıvıyağ, tuz, şeker, yumurta akı ve un ile ele yapışmayacak yumuşaklıkta hamur yaptım.
Mayalanmasını beklemeden 8 parçaya ayırdım. Her parçayı tabak büyüklüğünde açıp, üzerine yumuşak tereyağından ince bir tabaka halinde sürdüm.
Hamurları üstüste dizerek, her parçada bu işlemi tekrarladım. En üsttekine yağ sürmedim. Üstüste dizilmiş hamurları fazla ezmeden yavaş yavaş 60-70 cm çapına gelinceye kadar büyüttüm.
Sigara böreği sarar gibi kesip, arasına peynir koyarak sardım. 30-40 dakika mayalandırıp, üzerine yumurta sarısı sürdüm ve 180 derecede üzerleri kızarana kadar pişirdim

Yorumlar

sarımutfak-hande dedi ki…
ımmm nefis yanında sıcacık bir bardak çayla ne güzel gider
ellerine sağlık cnm
Bir Dilim Düş dedi ki…
Harika sıcak sıcak yiyeceksin onu miss valla misss!!

Sevgiler,
Evren
SEDEF dedi ki…
Ellerinize sağlık, çok acıkmışım kokusu burnuma kadar geldi. Bir tane aldım bile...