KISIR


Türk sofralarının vazgeçilmez lezzeti.Şuna eminim ki pişirilmeyen,yenilmeyen ev yoktur.Ben de bekarlık zamanlarımda annemin bir arkadaşının usulü hoşuma gitmiş onu benimsemiştim.Ama şimdi o kadar çok yapılış çeşidi farklı lezzeti var yemede yanında yat durumu:))

Ben daha öncede kısır tarifi verdim.Hani şu bahsettiğim bekarken beğenip benimseyip uyguladığım.Buradan ulaşa bilirsiniz.Ama şimdi daha farklı yapıyorum.

Bu kadar çok farklı tarif varken ortada bende hepsini bir araya getirmek istedim.

Antakya usulü yediğimde de beğendim.Yapılışı da normal de ıslatılarak yapılır ya onlarda tel süzgece konan bulguru sıcak su üzerinden geçiriliyor.Bir köşede suyu süzülüyormuş.Karıştırma işleminde kaşık değil el kullanıyormuş.

Urfa yöresine ait yumurtalı kısır .Bir arkadaşımın eşi yapmıştı fena değildi.Burada da işlem kısır ıslatma bölümü aynı.Farklı olan az bir yağda çırpılmış yumurtalar pişiriliyor.Soğuyunca kısıra katılıyormuş.Diğer tüm aşamalar aynı.

Antep usulü yapılan kısırda da kullanılan bulgura simit deniliyor.Ve biraz daha iri bir bulgur .Yapılışı da çiğ köfte gibi iyice yoğruluyor.

Bir de tüm malzeme pişirilerek yapılıyor.Bulgurda dahil hele ona bayıldım nefis olmuştu.

Kısırda ki en önemli nokta bulgurun inceliği.Marketlerde satılan ince köftelik bulgurdur tercih.

Malzemenin normal boyutlarda doğranmış olması.Seviliyorsa ki çok yakışıyor nar ekşisi eklenmeli.

Ve soğuduktan sonra yenmeli o zaman benim kanımca lezzeti daha bir güzel oluyor.Ama ılık yemekten zevk alanlarda var tabi.:))

Bir de bir erkek blog arkadaşın videolu kısır yapımını ekledim.Faydası olacağı kanısındayım.Afiyet olsun.

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Tuğbacım ellerine sağlık kısıra ba
yılırım.Bol nar ekşili ağzım sulan
dı valla:))ellerine sağlık sevgiler
Adsız dedi ki…
Kısır benim için de beş çaylarının vazgeçilmez bir lezzeti. Her zaman severek yapar ve yeriz. Sizin de ellerinize sağlık bu güzel lezzet için..
Rakunt ideas dedi ki…
Derya teşekkür ederim canım.Benimde yazarken sulandı resmen:))

Yer sofrası ziyaretiniz için tşk ederim.Sitenizi gezmeye başlıyorum bende :))
Unknown dedi ki…
Tuğba Hanım,

Antakyalı olduğum için söylemeden edemedim :) Bir de antakyalılar kısırın içine yeşil dolmalık biber doğrarlar tadına doyamazsınız.herkez bilmez ama asıl öyledir. afiyetli günler.

neşe gediz özdepe
Sevil Şahin dedi ki…
Asla hayır diyemeceğim şey kısır....
off olsada yesem
tuğbacım ellerine sağlık tatlım
sevgiler
Cafe Pepela dedi ki…
Bir kova kısır olsa,bana mısın demem,iştahla yerim vallahi :)
Ellerinize,gönlünüze sağlık.
Mutlu kandiller diliyorum,kalbi selamlarımla
Adsız dedi ki…
merhaba
ellerinize sağlık
biraz daha salça olsa? bir de ben domates te dogruyorum minik salatalıklar.. çok güzel oluyor

bazen de 2-3 diş sarımsağı 2 ye bölüp şöyle bir çevirin içinde, sonra çıkarın diyarbakırlı dostlarımız da böyle yapardı