ISPANAKLI VE MANTARLI KATMER POĞAÇA


Malzemeler:
*1 su bardağı süt
*1 çay bardağı sıvı yağ
*1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne)
*20 gr yaşmaya (veya 1 yemek kaşığı kurumaya)
*2 çay kaşığı tuz
*2 çay kaşığı toz şeker
*Aldığı kadar un

İç Malzemesi:
İster peynirli bir harç ister benim gibi Ispanaklı bir iç hazırlaya bilirsiniz.Ağız tadınıza bağlı.

*350 gr Ispanak
*200 gr mantar
*1 su bardağı kadar kaşar rendesi
*çeşitli baharat
*1 adet orta boy kuru soğan

Ilık süt ile mayayı biraz erittim , sıvı yağ, tuz, şeker, yumurta akı ve un ile ele yapışmayacak yumuşaklıkta hamur yaptım. Mayalanmasını beklemeden 8 parçaya ayırdım. Her parçayı tabak büyüklüğünde açıp, üzerine yumuşak tereyağından ince bir tabaka halinde sürdüm.

 Hamurları üst üste dizerek, her parçada bu işlemi tekrarladım. En üsttekine yağ sürmedim. Bu şekilde ben buzdolabında bir saate yakın beklettim.Sonra üst üste dizilmiş hamurları fazla ezmeden yavaş yavaş bir yemek tabağından biraz büyük hale gelinceye kadar büyüttüm. Parmak (Sigara böreği ) böreği sarar gibi kesip, arasına harcımı koyarak sardım.

Harcımda Önce mantarlarımı sotelerim.Mantar su saldığı için suyunu çekmesini bekledim.Arkasından soğanımı küp küp doğrayıp mantara ekledim.En son Ispanak ve baharatları da attıktan sonra birbirleri ile özleşmesi için biraz kavurdum.Ocağı kapattıktan sonra kaşarımı ekledim.

İç malzeme koyup sardıktan sonra 30-40 dakika mayalandırıp, üzerine yumurta sarısı sürdüm ve 180 derecede üzerleri kızarana kadar pişirdim.

Afiyet Olsun.

Yorumlar