KIŞ HAZIRLIKLARI *1*






Nihayet uzun bir aradan sonra yazabiliyorum.Bu sene kış hazırlıklarına epey bir ağırlık verdim.Cesaretimi toplayıp Tarhana ,Kızılcık marmeladı ,bol bol domates konserve,annemde biber sosu,bezelye ,Köz kırmızı biber,menemenlik biber derken böyle bir gidiyor işte :)

İlk önce Tarhanadan başlıyorum.Kışın en çok tükettiğimiz çorbadır kendileri.Ben epey araştırdım yapan blog arkadaşları, Aslı ablanın Dokuzuncu bulut (tıktık) beğendim biraz ondan biraz kendimce bir karışım yaptım.


Malzemeler:

  • 1 kg.domates
  • 1/2 kg. kırmızı biber 
  • 1 baş sarımsak
  • 1 demet nane
  • 1 demet dereotu
  • 1 demet maydanoz
  • 500 gr.haşlanmış nohut
  • 1,5 kg süzme yoğurt
  • Aldığı kadar un (ben yaklaşık 4 kg kullandım)
  • Tuz




Domates,Kırmızı biber,sarımsak iri doğruyoruz.Evet domatesler kabukları ile soymadan .Büyük boy tencerede yarım su bardağı ile malzemeler yumuşayana kadar pişiriyoruz.
Sonrasında haşlanmış nohut,ince kıyılmış veya robottan geçmiş yeşillikleri ekleyip 2-3dk daha pişsin.Ben Edremit de ve İstanbul da tarhana otu aradım bulmadım.Elimizde var ise 1 demet koya bilirsiniz.Altını kapatıp soğumaya bırakalım.Hafif ılındıktan sonra robatdan geçirin.Ve eski kevgir gibi delikleri olan bir süzgeçten geçirin.Bu harcın içine yoğurdu ekliyoruz.Arkasından yavaş yavaş sert bir hamur olana kadar un ekleyelim.
Bu hamurun üzerine nemli bir bezle kapatıp,serin bir yerde mayalanmaya bırakalım.Üç gün sabah ve akşam yoğuruyoruz.Olur da sulanırsa biraz un eklene bilir.Üç günün sonunda hamuru serin,havadar bir yerde ;ben yemek masasının üzerinde örtü serdim.küçük parçalar halinde ince olacak şekilde serelim.Arada ters düz ederek tamamen kuruyana kadar bekletin.Elinizde ufalanıyor sa tamamdır.Tüm parçalar robbotdan geçirin.Ben geçirdiğim tüm malzemeyi yeniden masanın üstünde ki örtüye yaydım.Yine zaman zaman karıştırarak iyice kurutun.Ben yastık kılıfına koydum her hangi bir bez torbaya yada kavanoza koya bilirsiniz.
Tam olarak 3.5 kg çıktı bu malzemeden .

Yorumlar