HİNDİ TANDIR



Malzemeler:


* 1 adet kemiği üzerinde hindi but veya kalça
* 1 tane büyük kuru soğan
* 8-10 diş sarımsak
* 8 dal taze kekik ( ben toz kullandım)
* 3 tane orta boy patates
* 1  tane  havuç
* 1/2 çay bardağı su
* 3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
* Tuz – karabiber

Ben bu tarifi televizyonda Arda'nın mutfağında gördüm ve hemen yapmalıyım dedim.

Soğanı dörde bölelim. Sarımsakları da soyup bütün bırakın. 
Patatesleri ve havucu iri küp şeklinde doğrayarak yaptı Arda ama ben gelişi güzel doğradım.
Hindi etinin üzerine bıçakla küçük çizikler atın ve fırın kabımıza alalım.
Zeytinyağı tuz ve karabiberle etin her tarafını bulayım.
Soğan, sarımsak, havuç, patates ve taze kekik dallarını (ben toz kullandım) etin üzerine ve kenarlarına dağıtın. Üzerine suyu  serpelim..ben folyo yapışmasın diye izlerkende gördüm etin farklı yerlerine kürdan sapladım.
Üzerini alüminyum folyo ile kapatarak 200 derecede ısıtılmış fırında  1/2 saat pişirelim.
Sonra fırının ısısını 180 dereceye düşürelim  ve 1 saat daha pişirelim.
1 saatin sonunda folyoyu alalım güzel bir su bırakmış oluyor.Fırın  ısısını da  160 dereceye düşürelim ve üstü kızarana kadar yaklaşık 1/2 saat daha fırında tutalım.
.Afiyet olsun......

P.S : Ben pişmiş halini resmini koymadım.Siz merak ederseniz Arda'nın mutfağına bir göz atın derim.



Yorumlar