FIRINDA PATLICAN OTURTMA



 Ben evde pek kızartma yapmıyorum. Bu yüzden patlıcanları ben fırında kızarttım hafif yağlayıp. Siz yağda kızartıp da uygulaya bilirsiniz.


Patlıcanlar yıkanıp alaca soyulur.
Yarıya bölünüp 1 parmak kalınlığında doğranır.
Bol tuzlu suda 30 dk bekletilip kara suyu çıkarılır.
Diğer yanda bir tavada zeytinyağın da kıyma kavrulur.
domates, sarımsak ve soğanlar küçük küçük doğranır.
Kıymaya sırayla sarımsak, soğan, salça, domates eklenir.ben hala konserve domates kullandığım için salça eklemedim.
Baharatlar ve tuz ilave edilir. İyice pişirilir.
Sonra 1 bardak sıcak su eklenerek kaynatılır.
Doğranmış maydanoz eklenir. Altı kapatılır.
Patlıcanlar süzülür ve kurulanır.
Fırın tepsisine dizilir. Üzerine az miktarda zeytinyağı ve tuz gezdirilir.
200 derece fırında kızarana kadar pişirilir.

Patlıcanlar kızarınca üzerine kıymalı harç dizilir.
Diğer yanda salça sıcak su ile ezilir. Üzerine eklenir.
Biber ve domatesler doğranıp üzeri süslenir.
Fırına verilir. Domates ve biberler kızarınca pişmiş olur.
Afiyet Olsun. ♡♡

Yorumlar