AÇMA TARİFİ


Malzemeler: 

1 su bardağı ılık süt

1 su bardağı su
1 çay bardağı sıvı yağ
2 yumurta(birinin sarısı üzeri için ayrılacak)
2 yemek kaşığı toz şeker
1.5 tatlı kaşığı tuz
1 paket kuru maya
1 çay kaşığı mahlep
6-7 su bardağı un
Üzeri için
Susam çörek otu

Hamur yoğurma kabına önce mayayı arkasından süt, su ikilisini koyalım. Toz şekeri de ekleyip biraz parmaklarımızın da yardımı ile karıştıralım. Yumurta, tuz, mahlep ve sıvı yağı da ekleyelim.
Ben un miktarını yazdım ama siz yinede ölçülü ekleyerek yoğurun. Ele hafif yapışacak gibi bir kıvamı olacak.
Hamuru 30 dk.mayalanması için dinlendirelim.
Mayalanan hamurdan mandalina büyüklüğünde hamur kopartalım. Elimizle avuç büyüklüğü kadar açalım. Siz isterseniz simit gibi yuvarlaya bilirsiniz.Ve bu aşamada üzerine isterseniz oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ sürebilirsiniz. Ben çok fazla yağlı istemediğim için sürmedim.
Ben hamuru dikine uçlarını kesmeden şerit şeklinde kestim. Sonra sizden tarafa yani ön tarafı rulo yapar gibi saralım. Kenarlarında sıkı şekilde tutup içe doğru yuvarlayalım.
Tepside üzerini örtüp bir 15 dk.dinlendirelim.
Üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu yada susam serpin. Önceden ısıtılmış 180 derecede fırında üzeri kızarana kadar pişirelim.

Afiyet Olsun...
#açma #5çayıtarifleri #hamurişi #pofudukpofuduk

Yorumlar