DOMATES KONSERVESİ



 Ben 40 kg dan yaptım. Yaklaşık 34 tane 1lt. lik 4 tanede yarım lt. Kavanoz çıktı.

Domateslerin hepsini iyice yıkadım. Robotta 2 yada 4 e bölerek kabuklu olarak geçirdim.
Büyük derin tencereye aldım hepsini pişirirken. Kabuklu olur mu? Dediğinizi duyar gibiyim. 3 senedir bu şekilde hazırlıyorum. Kabuk ile hiç karşılaşmadım😊
Tenceredeki domatesi 1 saate yakın kaynatıyorum. Önce ısı yüksek kaynamaya başlayınca altını kısıyorum.
Sürenin sonuna doğru 2 yemek kaşığı zeytinyağı ve 1, 5 tatlı kaşığı tuz ekliyorum. Bir tıklatıp altını kapatıyorum
Kavanozlar yıkanıp kurumuş olmalı. Kapaklarda yeni ve yıkanmış. Sıcakken kavanozlara kepçe yardımı ile doldurun. Kapağını sıkıca sıkıp ben mutfak da yere ters çevirip ertesi güne kadar hiç ellemeden bekletiyorum.
Afiyet Olsun...
#kışhazırlığı #kışlıkdomates #konserve

Yorumlar