PROFİTEROL

Pataşu yada şu hamuru Malzemeler :
4 yumurta(orta boy)
1.5 su bardağı su
125 gr. Margarin
1 çay kaşığı yarısı kadar tuz
1.5 su bardağı un

İç kreması için :
2 su bardağı süt
1 fincan un
1 su bardağı toz şeker
1 yumurta sarısı
1 paket vanilin
1 tatlı kaşığı margarin yada tereyağ

Çikolata sosu için:
2 su bardağı süt
3 yemek kaşığı toz şeker
1 silme yemek kaşığı un
2 tatlı kaşığı kakao
1 tatlı kaşığı tereyağ yada margarin
3-4 parça sütlü veya bitter çikolata

Derin bir tencerede margarini eritip,tuz ekleyelim.Arkasından suyu da ekleyelim. Kaynamaya başlayınca yavaş yavaş unu da ekleyip.Sürekli karıştıralım. Topaklanmaması lazım.Yaklaşık 3-4 dk kavuralım ocağı kapatalım.
Şu hamuru soğurken kremaları hazırlaya biliriz.İç kreması içim yumurta sarısı, şekeri ve un tencereye koyup karıştıralım.Sütü de ekleyip iyice karıştıralım.Kısık ateşte pişirelim. Muhallebi kıvamına gelince altını kapatalım.Margarin ve vanilin ekleyip karıştıralım.Şu hamuru soğuduysa tek tek yumurtaları kırıp çırpalım.Yani önce bir yumurta çırpalım sonra 2.yumurta çırpalım.Diğer yumurtalarıda bu şekilde çırpalım.Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine ben kaşık yardımı ile yuvarlaklar yapıyorum.Siz sıkma torbasına koyup sıka bilirsiniz.Fırını önceden ısıtılmış 180 derece olacak 5-6 dk sonra 190 dereceye getirelim.Hiç açmayacağız. Kabarıp hafif kızarana kadar pişecek.
Çikolata sosu hazırda kullana bilirsiniz ama ben kendim yaptım.Hamurumuz pişerken üst sosunu hazırlayalım.Yine bir derin tencerede çikolata hariç tüm malzemeyi çırpalım.Ocağa alıp içine çikolata parçalarınıda ekleyip yine koyulaşana kadar pişirelim. Soğumaya bırakırken margarini ekleyelim.Her iki sosuda kaymak tutmaması için ara ara karıştıralım.Hamurumuz pişince açmayın içinde kalmalı yoksa söner.Ben hamur parçalarını ortadan az olarak kesip kaşık yardımı ile içine krema koyuyorum.Yada sıkma torbası ile içine sıkalım.Servis tabağına alıp çikolata sosunu dökelim. Afiyet olsun...
#tatlıtarifi #şuhamuru #yumurta #profiteroltarifi #çikolatasosu #5çayı

 

Yorumlar