BROWNİE


Malzemeler :
4 yumurta
1 su bardağı eritilmiş tereyağ
1.5 su bardağı toz şeker
2 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 bardak un
3/2 bardak kakao
Yarım tatlı kaşığı tuz
1 bardak ceviz

Sos için:
6 yemek kaşığı tereyağı (oda ısısında yumuşamış)
6 yemek kaşığı kakao
2 yemek kaşığı bal
1 paket vanilin
2 su bardağı pudra şekeri
4-5 yemek kaşığı süt

Ben cam kalıp kare kullandım. Yağlı kağıt kapadım içine. Fırını 175 dereceye ayarladım.

Önce Yağ, şeker ve vanilyayı çırptım. Yumurtaları teker teker ekleyip iyice karıştırdım.
Un, kakao, kabartma tozu ve tuzu ayrı bir yerde karıştırdım . Yavaş yavaş yumurtalı karışıma eleyerek ilave edip iyice karıştırdım. Cevizleri ilave edip karışımı kalıba döktüm. Fırında 20-25 dakika pişirdim. Ama kontrollü (ben 25 dakikadan sonra 150C'ye alıp çok az bir süre daha kürdan temiz çıkana kadar pişirdim.)
Üst kat için pudra şeker ve süt haric kalan malzemeleri çırptım.
Pudra şekeri ve azar azar sut ekledim. . Kivami tutunca ama iş burada biraz değişiyor biraz koyu kıvam seviyorsanız Sos ona göre. Ben biraz daha süt ekleyip açtım.Yani ekstra çok az süt ekledim. Ve hemen sosladım Keki içinde Sos çeksin diye ama biraz bekletip de soslaya bilirsiniz.Ozaman donuk bir şekilde kalıyor üst kısmında.
Afiyetler olsun...
#5çayı #misafiriçin #çikolata #tatlıtarifi #cevizli #brownie #kakao #tereyağ #kekimsi #boltatlı
 

Yorumlar