DOĞUMGÜNÜ PASTASI



 4 yumurta(biz 4 kişi olduğumuz için küçük pasta içinl

1 su bardağı toz şeker
3 yemek kaşığı sıvı yağ
1 su bardağı un
1 çay bardağı nişasta
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu
Yarım çay bardağı ılık su
PASTACI KREMASI
3 su bardağı süt
1,5 yemek kaşığı nişasta
2 dolu yemek kaşığı un
4 yemek kaşığı toz şeker
1 yumurta sarısı
1 paket vanilin
1 paket krem şanti
120 gr. Sütlü çikolata
GANAJ İÇİN:
1 paket krema(küçüklerden)
200 gr. Sütlü çikolata

Yumurta(oda ısısında) ve şekeri köpük köpük kabarıp beyazımsı renk alana kadar iyice çırpıyoruz.
Ardından suyu ve sıvıyağ ekleyip çırpmaya devam. Diğer toz malzemeleri un, vanilin, nişasta yı ekleyip güzelce kıvam alana kadar çırpıyoruz.Ben 1 gece önce yapıyorum beklemesi daha iyi sonuç veriyor.Yağlanmış kelepçeli kalıba yada benim gibi çemberi iyice yağlayalım. (26 cm den yüksek olmasın kalıpbu tarif için) Ve tabi çember ise kalıbınız altını yağlı kağıt ve aliminyum folyo ile iyice sıkıcakaplıyoruz.Yada@happyfoodss Fulya hanım gibi tencerede bile yapa biliyorsunuz. KEK hamurunu kalıba boşaltalım. Önceden ısıtılmış 170 derece ayarlı fırında iyice kabarıp pişince kadar bekletiyoruz.Pandispanya pişerken bir sos tenceresinde süt nişasta, yumurta sarısı, un, şekeri güzelce karıştırıyoruz. Topak kalmamalı. Sonra ocakda normal ısıda koyulaşana kadar pişiriyoruz. Ocaktan alıp vanilin ve çikolataları ekliyoruz. Güzelce karıştırıyoruz çikolatalar iyice erimeli. Hafif ılınınca krem şantiyi döküp çırpıyoruz. Bunuda geceden yapın bence.Ganajda çok kolay standart. Kremayı Sos tenceresinde alalım. Isınınca ocaktan alıp çikolataları içine kırıp atıp iyice karıştıralım.
Ben fırımın azizliğine uğradıpım için 2 parçadan yaptım siz 3 parçaya ayıra bilirsiniz.Tamamen keyfinize kalmış içine ne koymak istediğiniz.Kekimi çok az sütle ıslattım ama hiç de gerek yokmuş.ğstüne pastacı kremasının bir kısmını üstü için ayırarak içine sürdüm. Evin çocukları çikolata aşığı olduğu için parça çikolata ile süsledik. Ama büyük çocuklar için hafif olsun diye yarısına muz dizdik. Yarısı parça çikolatalı yarısı meyveli muzlu oldu. 2.parçamı da üstüne koydum. Ve kalan pastacı krema ile güzelce sıvadım. Ganajıda üstüne yanlarına da yaydım. Dilediğimiz gibi süsleyelim. Kenarlarına beyaz çikolata rendeleyip süsledim. Size fikir olsun.

Yorumlar