ŞİPŞAK EZOGELİN ÇORBA


Malzemeler:
1 su bardağı kırmızı mercimek
1 tatlı kaşığı bulgur
1 tatlı kaşığı pirinç
1 orta boy kuru soğan
1 diş sarımsak
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
Tavuk suyu
Tuz, karabiber, nane, pul biber
2 adet limon tuzu
3 yemek kaşığı zeytinyağ

Bakliyatlarımızı yıkayıp, süzelim. Kuru soğanı ve sarımsağı robottan geçirelim. Düdüklümüze ben zeytinyağ kullandım siz margarin veya sıvıyağ kullana bilirsiniz. Kızdırdığımız yağa soğanı ekleyip kavuralım. Salçaları ekleyip yine 1-2 dk kavuralım. Süzülen Bakliyatlarımızı ekleyelim üstüne baharatlarımızı ve limon tuzunu da ilave edelim.
Ben tavuk suyu koydum siz elinizde kemik suyu varsa onu ekleyin yada ikiside yoksa normal su ekleyin. Yaklaşık malzemenin 3 parmak kadar üstünü geçecek.
Kapağını kapatıp, pişmesini bekliyoruz. Orta ateşte başlangıç sonra ötünce kısıyoruz. 4-5 dk sonra altını kapatalım.
Ben küçük bir tavada 1 yemek kaşığı kadar tereyağ eritip nane kızdırdım. Üstüne servis esnasında döktüm.
Afiyet olsun...
#kışbitmeden #çorba #bakliyat #bulgur #kırmızımercimek #pirinç #nane #düdüklüdepratiktarif #düdükledeçorba #ezogelin #sıcaksıcak
 

Yorumlar