MENEMEN YEMEĞİ TARİFİ VE HAKKINDA BİLMEDİKLERİMİZ

Yaz mevsimi gelince  aklıma gelen ve çok sevdiğim bence kurtarıcı bir yemek.Mevsiminde çıkan domates ve biberin buluşması.Müthiş :)
Menemenin  adı melemen olarak da ifade edilir.Ama doğru yazımı Menemen .
Bir araştırmacıya göre bu lezzetin canım İzmir'imin Menemen ilçesinde ilk yapıldığını söylemiş.Bunun en önemli sebebi ilk domates üretiminin İzmir ile aynı tarihlerde üretime başlanılması.
Menemen için isminden sonra en çok tartışılan konusu.Soğanlı mı? soğansız mı? olduğu.Vallahi bana göre her ikisinden de  ayrı ayrı lezzet ortaya çıkıyor.
Hem kahvaltıda hem öğle yemeğinde bence akşam bile hafif takılma adına yapıla bilecek bir lezzet.

Bu sefer ben  soğansız yaptım.




Malzemeleri:
  • 4 büyük domates 
  • 3 sivri biber
  • 6 yumurta
  • Tuz
  • Karabiber
  • Kırmızı pul biber
  • 1 çay kaşığı zerdeçal
En kolay yemek . Öncelikle domateslerimizi ve biberlerimizi iyice yıkayalım.Domateslerin kabuklarını soyalım.Ben yazın yaptığım domates konservesini ve difrizde ki biberleri  kullandım. Zeytinyağı tavada ısıtın.Tavaya ilk önce ince doğranmış biberlerimizi koyuyoruz.Hafif kızarınca biberler,küçük küçük doğranmış domatesleri ekleyelim. Domatesler epey bir suyunu salıyor.Suyunu çekince yumurtalarımızı kıralım. Baharatları da bu aşamada ekleye biliriz.İyice karıştıralım.Yumurtanın pişme kıvamına tamamen damak keyfinize göre ayarlama bilir.

AFİYET OLSUN

Yorumlar