EV POĞAÇASI



 Malzemeler:

2 yumurta (birinin sarısını ayırıyoruz)

1 su bardağı yoğurt
1 su bardağın sıvı yağ
1 kabartma tozu
Bir miktar tuz
Aldığı kadar un
Üzeri için susam

İç malzemesi
1 kase rendelenmiş böreklik poğaça
Yarım demet maydanoz
1 kapya biber küçük küçük doğranmış.
Yumurtanın 2 akı 1 sarısı, yoğurt, sıvı yağ, kabartma tozu, tuz ve un iyice yoğuralım. Un miktarı klasik kulak memesi yani ele yapışmayacak yumuşak bir kıvamda olacak. Hamuru ben 10 dk dinlendiriyorum. O arada peynirimi rendeliyorum. Maydanozları içine doğrayıp iç malzememi hazırlıyorum.
Siz poğaçaya nasıl şekil vermek istiyorsanız verin. Ben avucumda açtım. Ortasına bir miktar iç harcından koyup. Uçlarını birleştirdim.
Birde hamurun birazına peynirdenve kapya biber ekleyip yoğurdum. Yuvarlak şekil verdim. Üzerlerine yumurta sarısı ve susam ekledim.
Önceden ısıtılmış 180C fırında üzerleri kızarana kadar pişirelim.

Afiyet Olsun...
#evpoğaçası #peynirlipoğaça #hamurişi #5çayıtarifleri #pastry #nexttotea #homemade

Yorumlar