TAVUKLU PİLAV


Malzemeler:
 1 adet bütün tavuk yada 3 tavuk göğsü yada haşlamalık tavuk

3 su bardağı pirinç
Tereyağ
1 adet kuru soğan
Tuz, karabiber

Tavuğumuzu güzelce yıkayalım. Tenceremize ikiye bölünmüş soğanımızıda ekleyelim. Üstünü 2-3 parmak geçecek kadar su koyalım. Ben genelde düdüklüde haşlarım. Yaklaşık uyarıdan sonra 15-20 dk haşlıyorum.Haşlanan tavuğu soğumaya bırakıyorum.
Pirinci ben yapmadan 2-3 saat sıcak su ile haşlıyorum. Pilav tenceremize 3 yemek kaşığı kadar tereyağ ekleyip, eritiyorum. Ama sırf tereyağ olmasın derseniz 1 yemek kaşığı tereyağ 2 yemek kaşığı sıvı yağ olabilir.3 su bardağı tavuk suyumu ekliyorum. Kapağımı kapatıp kaynayana kadar o sırada pirincimi yıkıyorum iyice. Kaynayan suya tuzumuzu ekleyip arkasından pirincimizi ilave edip kapağımızı kapatıp altını kısalım.
Soğuyan tavuğu parçalayıp derin bir kaseye alıyorum. Burada mikser ile çırpar gibi tavuk parçalarını tiftiyorum. Bu yöntemle daha güzel oluyor tiftmek. Pişen pilavın üstüne tavuğumuzu ekleyelim. Tekrar demlenmesi için kapağını kapatalım.
Servis esnasında karabiber istenirse serpile bilir.

Afiyet Olsun...
#tavukpilav #tavuk #pirinç #pratikyemek #kolayyemek #çocuklaratarifler #ayran

Yorumlar